"Rozbudowa drogi powiatowej nr 4403W na odcinku od granicy z Gminą Wyszków do ul. Kamienieckiej w m. Brańszczyk – Etap I"

Liczba odwiedzających: 21

Inwestycja drogowa  pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 4403W na odcinku od granicy z Gminą Wyszków do ul. Kamienieckiej w m. Brańszczyk” – Etap I uzyskała dofinansowane z Ministerstwa Infrastruktury ze środków rezerwy subwencji ogólnej dróg samorządowych w roku 2024. Przedmiotowa inwestycja obejmuje rozbudowę drogi powiatowej nr 4403W na odcinku od granicy pasa drogowego DK S8 w pobliżu granicy z Gminą Wyszków do skrzyżowania z drogą publiczną prowadzącą do węzła „Turzyn” na DK S8 i drogą gminną w m. Turzyn.

Zakres robót obejmuje:

  • rozbudowę jezdni bitumicznej do szer. 6,0 m,
  • wykonanie chodników przy przejściach dla pieszych i zatokach autobusowych,
  • wykonanie ciągu pieszo-rowerowego o szer. 3,0 m strona lewa,
  • wykonanie pobocza z kruszywa o szer. 1,0 m strona prawa,
  • wykonanie rowu odwadniającego strona prawa,
  • wykonanie zatok autobusowych z peronami autobusowymi,
  • wykonanie azylów na przejściach dla pieszych,
  • wykonanie zjazdów na posesje,
  • wykonanie dróg dojazdowych (manewrowych) do posesji w miejscach uniemożliwiających dostęp z posesji bezpośrednio do drogi powiatowej,
  • usunięcie drzew i krzewów kolidujących z drogą,
  • przebudowa istniejących oraz wykonanie nowych przepustów pod zjazdami oraz pod koroną drogi,
  • wykonanie przebudowy sieci telekomunikacyjnej,
  • wykonanie przebudowy sieci energetycznej,
  • wykonanie elementów kanalizacji deszczowej w miejscach uniemożliwiających odpływ wód do rowów. 

Wartość zadania – 7 369  852,97 zł

Dofinansowanie zewnętrzne - Ministerstwo Infrastruktury – 3 250 000,00 zł

Środki własne Powiatu Wyszkowskiego –  2 059 926,49 zł

Pomoc finansowa Gminy Brańszczyk – 2 059 926,48 zł

Rozbudowa drogi powiatowej nr 4403W na odcinku od granicy z Gminą Wyszków do km 1 +250  przyczyni się znacznie do poprawy warunków komunikacyjnych poprzez zwiększenie bezpieczeństwa na drodze powiatowej. Zmniejszy się więc niekorzystne oddziaływanie drogi, zarówno na środowisko, jak i zdrowie  ludzi. Ponadto łączy się bezpośrednio z gminną drogą serwisową doprowadzającą bezpośrednio do centrów logistycznych.